Chat-alert

  Arbocatalogus
soort:
oplossing
onderwerp:
agressie + bhv
doelgroep:
werkgever + werknemer
aard:
genezen + voorkomen
invoeringstijd:
dag
rendement:
n.v.t.
bedrijfsgrootte:
grote + kleine bedrijven

Wanneer een medewerker alleen op de vestiging zit is het aan te raden in verbinding te blijven met collega’s. Hiervoor kun je een chatprogramma gebruiken. De meeste programma’s zijn tegenwoordig zowel via de computer als via de smartphone beschikbaar. Er is ook speciale bedrijfssoftware met een ingebouwde chatfunctie.

Ongezien alarm slaan

Voordeel van de chatfunctie is, dat in situaties waarbij de medewerker zich bedreigd voelt meestal ongezien alarm kan worden geslagen. Zolang het chatprogramma aan staat. Spreek af hoe de chat gebruikt wordt en wie met elkaar in verbinding staat: 

  • Maak voor elke vestiging een account aan. 
  • Wie alleen werkt meldt zich aan en belt de dichtstbijzijnde vestiging(en) om ook online te gaan. 
  • Gebruik bijvoorbeeld de code 112 als teken voor alarm bij bedreiging. 
  • De vestiging die de code ontvangt kan dan de politie bellen en vragen polshoogte te nemen.

 

Zie ook